7 Aralık 2009 Pazartesi

''Sabah Namazına Nasıl Kalkılır?''

''Sabah Namazına Nasıl Kalkılır?'' bu kitabı hepiniz duymuşsunuzdur umarım. Ben bu kitabı iki yıl önce falan okumuştum. Çok faydalandığım mükemmel bir kitap.
Bu kitap sadece sabah namazının öneminden bahsetmiyor. Aynı zamanda namazlarımızı nasıl huşu içinde kılabileceğimiz hakkında da ip uçları veriyor bizlere. Bu kitabın yazarı olan Cemil Tokpınar Ağabeyimizden Allah razı olsun.

Ben bu kitabı okuduğumdan beri ayda sadece 2 ya da 3 kere sabah namazına kalkamamazlık yapıyorum. (Hatta bu sabah o sabahlardan biriydi. :(bu yazıyı da o yüzden yazıyorum bir bakıma ) Aslında bu bile çok bence.
Rabbim hiç birimize namazlarımızı kazaya bırakmayı nasip etmesin. Huşu içinde, O'nun emrettiği gibi dosdoğru namaz kılmayı nasip etsin inşallah.


Bir kişi eğer namazını kazaya bırakmışsa bu hatayı kendinde aramalı ve şu soruyu sormalı nefsine: 'ben n'aptım da Rabbim beni bugün huzuruna kabul etmedi' diyerek hemen tevbe etmeli. Yaratandan af dilenip bir daha namazını kaçırmamak için dua etmeli.

Efendimiz(s.a.v.), ''sabah namazı, dünyadan ve içindekilerden daha hayırlıdır'' diyerek bu namazın ehemmiyetinden sık sık bahsetmiştir. Peki ya neden?

Çünkü Allah rızası için kıldığımız iki rekat namaz dünyanın vermediği güzellikleri bize vererek, namaz sahibini cehennem ateşinden kurtarmakla birlikte, cennetin de pek çok nimetinden yararlanmamızı sağlayacak.

Neden biz insanlar bu dünyada işimize yaramayacak fazladan yarım saatlik uykuyu, bize ebedi saadeti kazandıracak iki rekat namaza tercih ediyoruz? Uyku belki baldan tatlı olabilir ama ebedi saadetten asla...

Haydi gelin bir söz verelim kendimize ve bizi Yaratana Yüce Rabbimize; hepimiz bu şuurla Rabbimizin huzuruna her sabah, hiç aksatmadan, huşu içinde namazımızı kılmak üzere çıkalım ve yalvaralım Allah'a, şükredelim Onun huzuruna kabul edildiğimiz için.

Günün Ayeti: Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin. (Bakara Suresi/43)

Günün Hadisi: Bir hadiste Resulullah(s.a.v.) şöyle buyuruyor: ''Bir grup melek geceleyin, diğer bir, grup da gündüz ardarda size gelirler ve aranızda kalırlar. Bunlar sabah ile ikindi namazlarında buluştuktan sonra (gündüz) aranızda kalmış olanlar semaya çıkarlar. Rableri kullarının halini en iyi bilen olduğu halde meleklere "Kullarımı ne halde bıraktınız?" diye sorar. Onlar da "Onları namaz kılarken bıraktık, zaten namaz kılarken bulmuştuk" cevabını verirler; Biriniz ikindi namazından bir secdeyi gün batmadan evvel yetiştirecek olursa, namazını tamamlasın. Sabah namazından da bir secdeyi gün doğmadan yetiştirecek olursa, namazını tamamlasın"

6 yorum:

  1. Selamün aleyküm canım kardeşim.Sayfana Hazal'ın sayfasından eriştim.Duyarlılığından ötürü seni kutluyorum.senin gibilere ne çok ihtiyacı var bu dünyanın.Allah razı olsun canım benim...

    YanıtlaSil
  2. canım yazını çok beğendim ve inan çok etkilendim...bende sabah namazını aksatanlardanım...hatta sadece sabah namazıda değil ne yazıkki:(çalışıyorum bi yandan ev-iş-çocuk ekseninde dönüp duruyorum günler nasıl geçip gidiyor ona bile şaşırıyorum zaman yetmiyor bana inan ki...ama bundan sonra daha sıkı sarılacağım namazıma daha çok dikkat edeceğim...
    tekrar teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. CAHİDE, canım benim allah senden de razı olsun.Biz müminler birbirimizi hayra yönlendirebilirsek ne mutlu bizlere.allaha emanet ol.

    MFSTTMF, canım sen yeterki iste .inan bana rabbim senin için herşeyi kolaylaştıracaktır, her ortamı yaratacaktır. sevgiler.. allaha emanet ol.

    YanıtlaSil
  4. S.a bütün dualarınıza amin diyorum, bende ikiyıl önce alıp okumuştum, gerçekden Allah razı olsun Cemil tokpınar beyden.Bu yıl tatil dönüşü arkadaşlarıma ve çevreme bu kitabı getirdim, istedimki herkes faydalansın.A.e.ol.

    YanıtlaSil
  5. bencede kesinlikle herkesin faydalanması gereken ir kitap. sağol canım.. allaha emanet ol

    YanıtlaSil
  6. selamünaleyküm fatma cım bloğunu bugün takip etmeye başladım çok beğendim bu arada bu kitapdan bende de var gerçekden güzel bir kitap

    YanıtlaSil