20 Aralık 2009 Pazar

Tesettürün Dinimizdeki Yeri


Kur'an-ı Kerim'de mealen şöyle buyuruluyor: '' Mü'min kadınlşara söyle gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen yerleri hariç ziynetlerini göstermesinler, baş örtülerini yakalarına kadar örtsünler'' (Nur/ 31)

Bu ayet-i kerime'de de görüldüğü gibi bazı hususlar Kur'an-ı Kerim' de net bir şekilde açıklanmamış. Kendini bilmez bazı ilahiyat mezunları, hatta ilahiyat profesörleri(!) buradan yola çıkarak Kur'an'da örtünmenin olmadığını, kadınlara tesettürün farz olmadığını savunabiliyorlar.

Halbuki bizim dinimiz sadece kutsal kitaba tabi olmayıp Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) hadisi şeriflerine ve sünnetlerine de tabidir. Bu konuda ve her konuda Alemlerin Efendisi'nin de (s.a.v.) sözlerine bakmak gerekir. Allah'ü Teala Nalh Suresi 44. ayette ''sana indirdiğim kur'anı insanlara anlamaları için açıkla'' buyuruyor.

Resulullah Efendimizin (s.a.v.) açıklamalarına göre ayet manası şöyledir: ''Mü'min kadınlara söyle gözlerini yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, (el, yüz) gibi görünen yerleri hariç, (kolye, küpe, bilezik, kına, sürme) gibi ziynetlerini, ve (ziynet taktıkları baş, kol, ayak, kulak) göstermesinler. Baş örtülerine yakalarına kadar (saç, kulak ve gerdanlarını) örtsünler.( Nuh / 31)

Değerli arkadaşlar bu ayet-i Kerime'den ve hadis-i şeriflerden de anlaşıldığı üzere tesettür, başörtüsü veya türban adı ne olursa olsun Rabbimizin kadınlara emridir ve her emir gibi uyulmak zorundadır. Bu emre hakkıyla uyanların mükafatlandırılacağı gibi uymayanlarında ahirette cezalandırılacağı kesindir ve asla şüphe götürmez.

Ben asla örtünenler cennetlik, örtünmeyenler cehennemlik olduğunu söylemiyorum. Tabii ki onu Hak Teala bilir. Yalnız örtülü bayanlara öcü gibi bakılıp, ' canım çağdaş yaşamda bu da olur mu? O eskidenmiş' diyenlerin ne kadar art niyet taşıdıklarını anlamaya ve anlatmaya çalışıyorum.

Rabbim hepimize iman şuuruyla O'nun emir ve yasaklarına uymayı nasip etsin ve bizlere de bu art niyetli insanlara karşı güç ve sabır ihsan eylesin...

Hayırlı pazarlar...

Günün Ayeti:"Ey Peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. ALLAH, Gafûrdur, Rahîmdir. " (el-Ahzab, 33/59).

Günün Hadisi: Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) baldızı Hz. Esma bir gün O'nun huzuruna ince bir elbiseyle çıkmıştı. Efendimiz (s.a.v.) baldızına bakmadı ve mübarek yüzünü çevirip '' Ya Esma, bir kız namaz kılma yaşına gelince yüz ve elleri hariç vücudunu erkeklere gösteremez.'' buyurdu. (Ebu Davud)

4 yorum:

  1. çok doğru ve güzel yazmışsın.örtünmeye gücü yetmeyenler malesef örtü dinimizde bir emir değil diye palavra atıyorlar.halbuki onlarda farkında örtünmenin farz olduğunu,ama işlerine gelmeyine....zaten başörtüye karşı ilahiyatçılarında nasıl birileri oldukları belli.paylaşım için çook sağol.hayırlı günler

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için teşekkür ederim canım.. sana sonuna kadar katılıyorum..

    YanıtlaSil
  3. Fatma daha şimdi gördüm bu bloğunu çok güzelmiş AH canım bizim ülkemiz böyle maalesef,insanlar başörtüye dil uzatınca bişey yaptım zannedşyorlar. banada çok laf atan oldu şuna bak falan diye,o yüzden hepsini mevlaya havale ediyorum Gör bakalım mevla neyler neylerse güzel eyler. öptüm canım bebişe iyi bak.

    YanıtlaSil
  4. Öyle canım maalesef. Ben en yakın çevremden, ailemden bile bir takım laflar duydum ilk kapandığım zamanlar... Ama hepsi zamanla geçti. Rabbimin emrine uyunca bir şekilde yardım ediyor Allahü Teala...

    YanıtlaSil